• De webwinkel voor smart home in België
  • Meer dan 1.000.000 tevreden klanten
  • Alle producten zijn zorgvuldig door tink getest

Meer dan 1.000.000  tevreden smart home klanten

8.8
Authorized reseller of Meer van eve

Alles van eve

Eve Energy Matter 3-pack

3

€ 39,95

Aanbevolen verkoopprijs € 0,00

Korting € 0,00

Prijs € 0,00

- Incl. btw

Eve Energy - Stroomsensor en schakelaar
Aantal:

3

€ 39,95
Aanpassen
€ 39,95

Aanbevolen verkoopprijs

Korting € 0,00

tink korting
Exclusieve kortingen op productsets en speciale deals alleen bij tink 
€ 0,00

- € 89,95 incl. btw en verzendkosten

  • Levertermijn: 1-3 werkdagen
  • Gratis retourneren
Belangrijkste functies
Works with Matter
Works with Apple Home

Alle voordelen van Eve Energy in één oogopslag:

  • Thread, HomeKit en Matter
  • Intuïtieve installatie
  • Automatisering
  • Data-analyse
  • Energie-efficiënt

Expert review
8.8
Getest door tink expert
Annemarie

De mogelijkheden met de Eve Energy zijn extreem uitgebreid. Vrijwel elk klassiek elektrisch apparaat kan slimmer gemaakt worden. Dankzij bluetooth heb je geen extra componenten nodig, maar kun je meteen met je smartphone van start gaan en beginnen met het bouwen aan je smart home.

Meer details
Productinformatie

  • HomeKit via Thread: De Eve Energy maakt het mogelijk gebruik te maken van Thread-verbinding naast Bluetooth. Hiermee creëer je een mesh-systeem waardoor je slimme apparaten ook direct met elkaar kunnen communiceren in plaats van via een bridge of hub. Zo kun je opdrachten nog sneller en betrouwbaarder laten uitvoeren. Thread is daarnaast het belangrijkste communicatieprotocol van de smart home standaard genaamd Matter, waarmee een brug wordt gelegd tussen verschillende smart home systemen. Zo kun je via Matter de Eve Energy ook gebruiken met Google Assistant of Amazon Alexa.
  • End-to-end codering: Via veilige authenticatie (zoals bij online bankieren) wordt ervoor gezorgd dat jouw gegevens niet kunnen worden opgevraagd door derden.
  • Intuïtieve installatie: De installatie van Eve Energy is eenvoudig en intuïtief. De slimme energiesensor kan via bluetooth met je iOS-apparaat verbonden worden, een wifi voorziening via een extra bridge of iets dergelijks is niet nodig.
  • Automatisering: Met de Eve-app kun je jouw eigen slimme regels instellen om je dagelijkse routine te vereenvoudigen. Je hebt op elk moment handmatig toegang tot Eve Energy, zowel thuis als onderweg.
  • Data-analyse: Met de app kan je altijd en overal het stroomverbruik van je elektrische apparaten in de gaten houden en kun je dus de apparaten opsporen die veel energie verbruiken.
  • Energie-efficiënt: De slimme Eve Energy stroomsensor zorgt voor het besparen van veel energie, terwijl hij het verbruik van je elektrische apparaten bewaakt, verbruikt deze zelf nauwelijks energie.

Expert review
8.8
Getest door tink expert
Annemarie
Installatie 9

De installatie van de Eve Energy 3-pack is eenvoudig en intuïtief, zonder de noodzaak van extra hardware, wat het gebruiksgemak vergroot.

Productkwaliteit 9

De Eve Energy heeft een goede bouwkwaliteit en biedt betrouwbaarheid op lange termijn.

App/Software 8

De app van Eve biedt een gebruiksvriendelijke interface om het stroomverbruik van elektrische apparaten bij te houden en te beheren, wat de functionaliteit versterkt.

Functionaliteit 9

De Eve Energy 3-pack biedt uitgebreide functionaliteit, met name door de mogelijkheid om gebruik te maken van Thread-verbinding naast Bluetooth en de compatibiliteit met Matter voor integratie met andere smart home systemen.

Betrouwbaarheid 9

Met Thread-verbinding en een goede bouwkwaliteit, biedt de bundel betrouwbare prestaties.

Ontwerp 9

Het ontwerp van de Eve Energy is modern en praktisch, wat de algehele esthetiek van de slimme stekkers verbetert.

Gegevensbescherming 8

De bundel biedt beveiligde data-overdracht, waardoor gebruikers zich geen zorgen hoeven te maken over de privacy van hun gegevens.

Prijs-kwaliteit 9

Hoewel de Eve Energy 3-pack mogelijk een investering is, biedt het een goede prijs/kwaliteit verhouding gezien de geboden functionaliteit, energie-efficiëntie en compatibiliteit met verschillende smart home ecosystemen.

De installatie van de Eve Energy 3-pack is eenvoudig en intuïtief, zonder de noodzaak van extra hardware, wat het gebruiksgemak vergroot.

Klantenrecensies
App Download
Technische details

Technische details

Afmetingen5,6 x 5,6 x 7,9 cm
ConnectiviteitBluetooth Low Energy
Thread
Matter
Stroomvoorziening
Ingang: AC 100-240 V 50/60 HZ
Uitgang: AC 100-240 V
Max. 11A / 2500 W
ComptabiliteitStekkerdozen: Type E & F, apparaten: Type C & F
Installatie
FAQs
Wat heb ik nodig om de Eve Energy verbinden met Thread en Matter te verbinden?

Om de Eve Energy te verbinden met Thread en Matter heb je een smart home product nodig dat kan werken als Thread border router. Voorbeelden hiervan zijn een Apple HomePod mini, een Apple TV 4K, Een Google Nest Mini of een Google Nest Hub (Gen. 2). Online kun je een volledige lijst met geschikte producten vinden.

Hoe stel ik mijn Eve Energy op de juiste manier in?

De meegeleverde instructies leiden je door het installatieproces.

Hoe kan ik mijn Eve Energy resetten?

Als je de energiemeter van Eve Energy opnieuw wilt instellen op 0,00 kWh, kun je deze stappen volgen:

  • 1) Ga naar Instellingen in de Eve-app en selecteer Eve Energy onder apparaten.

  • 2) Onderaan het scherm zie je de optie apparaat verwijderen. Selecteer deze optie.

  • 3) Bevestig je selectie en verwijder alle historische gegevens.

  • 4) Eve Energy wordt gereset. Steek de sensor in een stopcontact. Druk op de knop aan de zijkant totdat de rode LED begint te knipperen.

  • 5) Nu kan je Eve Energy opnieuw toevoegen in de Eve-app.

Heeft Eve Energy overspanningsbeveiliging?

Nee, momenteel heeft Eve Energy geen eigen overspanningsbeveiliging. Toch kun je de sensor aansluiten op een stopcontact met overspanningsbeveiliging.

Kunnen Eva scenario's worden geautomatiseerd?

Met regels kun je automatisch scenario's activeren op basis van triggers, zoals locatie wijzigingen of fluctuerende temperatuurmetingen, waardoor je dagelijks leven gemakkelijker wordt.

Kunnen de historische gegevens van Eve-apparaten geëxporteerd en beveiligd worden?

Versie 1.2 van de Eve-app biedt je de mogelijkheid om historische gegevens zoals luchtkwaliteit, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, energieverbruik te exporteren en extern te beveiligen. Je kunt de geëxporteerde gegevens direct op je iPhone of iPad weergeven in Numbers of Excel.

Kunnen andere mensen je uitnodigen voor Apple HomeKit?

Met Apple HomeKit heb je toegang tot jouw Eve-apparaten. Je kunt dus ook andere mensen uitnodigen om toegang te krijgen tot jouw sensoren. Als je andere mensen wilt uitnodigen om jouw apparaten via Apple HomeKit te bedienen, moet je je binnen het bereik van de Eve-apparaten bevinden. Voor deze functie is iOS 9 of hoger vereist.

Staat de Eve-app push-meldingen toe?

Nee, aangezien Eve Energy-apparaten compatibel zijn met Apple HomeKit, wordt end-to-end codering gebruikt bij het verzenden en opslaan van gegevens. Niemand anders kan jouw gegevens zien en je push-berichten sturen op jouw smartphone.

Hoe kan ik de Eve App-instellingen volledig resetten?

Als je de Eve-app volledig wilt wijzigen, verwijder dan alle Eve-apparaten die erop zijn aangesloten en selecteer in de instellingen van je iOS-apparaat 'Privacy> HomeKit' en tik vervolgens op 'HomeKit-configuratie opnieuw instellen'. Alle instellingen op je iOS-apparaten met dezelfde iCloud-ID worden dan verwijderd, maar ook die van alle andere gebruikers (vanaf iOS 9).

Wat kan ik doen met onjuiste meetresultaten?

Als de meetwaarden van jouw op batterijen werkende Eve Energy onjuist zijn, moet je eerst de batterijen 15 seconden uit het apparaat nemen en ze vernieuwen. Met deze soft reset kan het probleem vaak verholpen worden. Als het probleem niet kan worden opgelost met de soft reset, moet je een volledige reset uitvoeren.

Wat kan ik doen als mijn Eve Energy niet langer wordt herkend door de app?

Het kan voorkomen dat Eve-apparaten niet langer worden herkend, zelfs niet na de firmware-update in de app. Dit komt vaak omdat de Apple HomeKit database niet correct is geüpdate. Probeer om eerst je iPhone of iPad te herstarten. Als dit niet genoeg is, kun je de meegeleverde gebruikershandleiding gebruiken om een ​​harde reset uit te voeren.

Gratis expertadvies

Onze smart home experts adviseren je graag over individuele smart home oplossingen

Maak nu een afspraak
Gratis verzendig en retour

Je betaalt geen verzendkosten. De bedenktijd bedraagt 14 dagen na ontvangst.

Kwaliteitsgarantie

Bij KPN en tink staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Wij verzekeren dat alle producten naar behoren functioneren.

Zo maak je gebruik van de
kwaliteitsgarantie