Alle voordelen van Eve Energy in één oogopslag:
- Thread, HomeKit en Matter
- Intuïtieve installatie
- Automatisering
- Data-analyse
- Energie-efficiënt
- Productinformatie
-
- HomeKit via Thread: De Eve Energy maakt het mogelijk gebruik te maken van Thread-verbinding naast Bluetooth. Hiermee creëer je een mesh-systeem waardoor je slimme apparaten ook direct met elkaar kunnen communiceren in plaats van via een bridge of hub. Zo kun je opdrachten nog sneller en betrouwbaarder laten uitvoeren. Thread is daarnaast het belangrijkste communicatieprotocol van de smart home standaard genaamd Matter, waarmee een brug wordt gelegd tussen verschillende smart home systemen. Zo kun je via Matter de Eve Energy ook gebruiken met Google Assistant of Amazon Alexa.
- End-to-end codering: Via veilige authenticatie (zoals bij online bankieren) wordt ervoor gezorgd dat jouw gegevens niet kunnen worden opgevraagd door derden.
- Intuïtieve installatie: De installatie van Eve Energy is eenvoudig en intuïtief. De slimme energiesensor kan via bluetooth met je iOS-apparaat verbonden worden, een wifi voorziening via een extra bridge of iets dergelijks is niet nodig.
- Automatisering: Met de Eve-app kun je jouw eigen slimme regels instellen om je dagelijkse routine te vereenvoudigen. Je hebt op elk moment handmatig toegang tot Eve Energy, zowel thuis als onderweg.
- Data-analyse: Met de app kan je altijd en overal het stroomverbruik van je elektrische apparaten in de gaten houden en kun je dus de apparaten opsporen die veel energie verbruiken.
- Energie-efficiënt: De slimme Eve Energy stroomsensor zorgt voor het besparen van veel energie, terwijl hij het verbruik van je elektrische apparaten bewaakt, verbruikt deze zelf nauwelijks energie.
- Expert review
-
- Klantenrecensies
-
- App Download
- Technische details
-
Technische details
Afmetingen 5,6 x 5,6 x 7,9 cm Connectiviteit Bluetooth Low Energy
Thread
MatterStroomvoorziening Ingang: AC 100-240 V 50/60 HZUitgang: AC 100-240 VMax. 11A / 2500 WComptabiliteit Stekkerdozen: Type E & F, apparaten: Type C & F - Installatie
-
- FAQs
- Wat heb ik nodig om de Eve Energy verbinden met Thread en Matter te verbinden?
Om de Eve Energy te verbinden met Thread en Matter heb je een smart home product nodig dat kan werken als Thread border router. Voorbeelden hiervan zijn een Apple HomePod mini, een Apple TV 4K, Een Google Nest Mini of een Google Nest Hub (Gen. 2). Online kun je een volledige lijst met geschikte producten vinden.
Hoe stel ik mijn Eve Energy op de juiste manier in?Hoe kan ik mijn Eve Energy resetten?De meegeleverde instructies leiden je door het installatieproces.
Als je de energiemeter van Eve Energy opnieuw wilt instellen op 0,00 kWh, kun je deze stappen volgen:
- 1) Ga naar Instellingen in de Eve-app en selecteer Eve Energy onder apparaten.
- 2) Onderaan het scherm zie je de optie apparaat verwijderen. Selecteer deze optie.
- 3) Bevestig je selectie en verwijder alle historische gegevens.
- 4) Eve Energy wordt gereset. Steek de sensor in een stopcontact. Druk op de knop aan de zijkant totdat de rode LED begint te knipperen.
- 5) Nu kan je Eve Energy opnieuw toevoegen in de Eve-app.
Heeft Eve Energy overspanningsbeveiliging?Kunnen Eva scenario's worden geautomatiseerd?Nee, momenteel heeft Eve Energy geen eigen overspanningsbeveiliging. Toch kun je de sensor aansluiten op een stopcontact met overspanningsbeveiliging.
Met regels kun je automatisch scenario's activeren op basis van triggers, zoals locatie wijzigingen of fluctuerende temperatuurmetingen, waardoor je dagelijks leven gemakkelijker wordt.
Kunnen de historische gegevens van Eve-apparaten geëxporteerd en beveiligd worden?
Versie 1.2 van de Eve-app biedt je de mogelijkheid om historische gegevens zoals luchtkwaliteit, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, energieverbruik te exporteren en extern te beveiligen. Je kunt de geëxporteerde gegevens direct op je iPhone of iPad weergeven in Numbers of Excel.
Kunnen andere mensen je uitnodigen voor Apple HomeKit?
Met Apple HomeKit heb je toegang tot jouw Eve-apparaten. Je kunt dus ook andere mensen uitnodigen om toegang te krijgen tot jouw sensoren. Als je andere mensen wilt uitnodigen om jouw apparaten via Apple HomeKit te bedienen, moet je je binnen het bereik van de Eve-apparaten bevinden. Voor deze functie is iOS 9 of hoger vereist.
Staat de Eve-app push-meldingen toe?
Nee, aangezien Eve Energy-apparaten compatibel zijn met Apple HomeKit, wordt end-to-end codering gebruikt bij het verzenden en opslaan van gegevens. Niemand anders kan jouw gegevens zien en je push-berichten sturen op jouw smartphone.
Hoe kan ik de Eve App-instellingen volledig resetten?
Als je de Eve-app volledig wilt wijzigen, verwijder dan alle Eve-apparaten die erop zijn aangesloten en selecteer in de instellingen van je iOS-apparaat 'Privacy> HomeKit' en tik vervolgens op 'HomeKit-configuratie opnieuw instellen'. Alle instellingen op je iOS-apparaten met dezelfde iCloud-ID worden dan verwijderd, maar ook die van alle andere gebruikers (vanaf iOS 9).
Wat kan ik doen met onjuiste meetresultaten?
Als de meetwaarden van jouw op batterijen werkende Eve Energy onjuist zijn, moet je eerst de batterijen 15 seconden uit het apparaat nemen en ze vernieuwen. Met deze soft reset kan het probleem vaak verholpen worden. Als het probleem niet kan worden opgelost met de soft reset, moet je een volledige reset uitvoeren.
Wat kan ik doen als mijn Eve Energy niet langer wordt herkend door de app?
Het kan voorkomen dat Eve-apparaten niet langer worden herkend, zelfs niet na de firmware-update in de app. Dit komt vaak omdat de Apple HomeKit database niet correct is geüpdate. Probeer om eerst je iPhone of iPad te herstarten. Als dit niet genoeg is, kun je de meegeleverde gebruikershandleiding gebruiken om een harde reset uit te voeren.