tink GmbH | aanvullende algemene voorwaarden (AV)
September 2023
Algemeen | Toepassingsgebied
Deze algemene voorwaarden („AV“) worden onderdeel van alle overeenkomsten tussen tink GmbH (handelsregister: Amtsgericht Berlin (Charlottenburg) HRB 175701B | statutaire zetel: Sophienstraße 21, D-10178 Berlijn,„tink“) en haar contractuele partners die goederen aankopen (klanten) van tink.
De overeenkomst die tussen tink en de klant wordt gesloten ("overeenkomst") is meestal een koopovereenkomst en/of een huurovereenkomst voor roerende zaken.
Deze AV zijn van toepassingen op alle overeenkomsten met ondernemers overeenkomstig § 14 van het BGB (d.w.z. met natuurlijke of rechtspersonen of personenvennootschappen met rechtsbevoegdheid die bij het aangaan van een transactie handelen in de uitoefening van hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteiten). Op overeenkomsten met consumenten overeenkomstig § 13 van het BGB (d.w.z. met natuurlijke personen die een transactie aangaan voor doeleinden die in hoofdzaak geen verband houden met hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteiten) is de meest actuele versie van de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie ("Thuiswinkel.org") van toepassing. Hierop aanvullend zijn op overeenkomsten met consumenten, waarin de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org niet in een regeling voorzien of die niet onder de scope van de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org vallen, deze AV van toepassing. Indien een bepaling in de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org meer bescherming biedt dan deze AV geldt de bepaling uit de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org ter bescherming van de consument. In het geval van tegenstrijdigheden tussen deze AV en de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org hebben de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org voorrang.
Deze AV zijn ook van toepassing op toekomstige overeenkomsten tussen tink en de klant, zonder dat tink de klant hierover moet informeren in individuele gevallen. Deze voorwaarden worden geacht door de klant te zijn bevestigd uiterlijk op het moment dat de klant de gekochte of gehuurde goederen in ontvangst neemt.
Deze AV gelden met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Afwijkende, tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden van de klant worden pas onderdeel van de overeenkomst als tink daar schriftelijk mee heeft ingestemd.
Indien in deze AV de termen “schriftelijk”, “in schriftelijke vorm” of soortgelijke termen worden gebruikt, wordt verwezen naar de schriftelijke vorm in de zin van § 126 van het BGB. De elektronische uitwisseling van kopieën, handgeschreven ondertekende documenten en documenten met een eenvoudige elektronische handtekening (zoals het gebruik van DocuSign of Adobe Sign) is in dit opzicht voldoende. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in deze AV, volstaat de uitwisseling van eenvoudige e-mails niet.
Mededelingen en verklaringen die de klant doet ten aanzien van tink, met name opzeggingen en het stellen van termijnen, moeten op zijn minst voldoen aan de schriftelijke vorm in de zin van §126b van het BGB (ter verduidelijking: een eenvoudige e-mail is voldoende), tenzij anders is bepaald in deze AV.
Om praktische redenen wordt in deze AV afgezien van het gelijktijdig gebruik van vrouwelijke, mannelijke en diverse taalvormen en wordt er gebruik gemaakt van de generieke mannelijke vorm. Alle verwijzingen naar personen gelden voor alle geslachten.
Registratie op het online portaal van tink
De klant kan zich registreren op het online portaal van tink (“online portaal”) en daar een klantenaccount aanmaken (“klantenaccount”) door bepaalde persoonlijke gegevens in te voeren en via een registratieformulier, opgemaakt door tink, een wachtwoord naar keuze in te stellen. Na afloop van het registratieproces ontvangt de klant normaal gezien een e-mail van tink waarmee de klant zijn klantenaccount kan activeren. tink is niet verplicht de registratie van de klant te accepteren of het online portaal beschikbaar te houden.
De klant is verplicht om bij de registratie volledige en juiste informatie te verstrekken en zijn klantgegevens actueel te houden. De klant zorgt ervoor dat de informatie op zijn klantenaccount actueel en correct is.
De klant mag slechts één klantenaccount hebben en moet ervoor zorgen dat zijn gebruikersnaam en wachtwoorden die hij bij de registratie op het onlineportaal ontvangt, veilig worden opgeslagen, bewaard en gebruikt en dat derden er geen toegang toe hebben. In het geval van een niet toegestaan gebruik van een wachtwoord, klantenaccount of in het geval van een gekende of vermoedelijke inbreuk op de beveiliging, zal de klant tink daarvan onmiddellijk op de hoogte stellen. Voorgaande geldt eveneens voor misbruik van het online portaal. De klant is aansprakelijk voor elk ongeoorloofd gebruik van het klantenaccount.
klant is als enige verantwoordelijk voor de inhoud van de gegevens (“inhoud”) die door hem via het online portaal worden weergegeven, gepubliceerd, geüpload, opgeslagen, uitgewisseld of verzonden. De klant dient er in het bijzonder op toe te zien dat de inhoud geen inbreuk maakt op rechten van derden. De klant heeft geen aanspraak op de opslag of publicatie van inhoud, zoals productreviews.
De klant mag de werking van het online portaal niet verstoren en mag de daarin toegankelijke gegevens niet buiten het contractueel overeengekomen gebruik gebruiken. In het bijzonder mag de klant het online portaal niet manipuleren met als doel het verkrijgen van ongeoorloofde betalingen of andere voordelen ten nadele van tink, een tink-partner of derden.
tink kan het gebruik van het online portaal door de klant controleren en de klant de toegang tot het online portaal blokkeren indien tink van mening is dat de klant de bepalingen volgens 2.3 tot 2.5 niet respecteert.
Zowel tink als de klant hebben het recht om het account van de klant te allen tijde met onmiddellijke ingang te verwijderen.
Het sluiten van overeenkomsten
Het aanbod op het online portaal is vrijblijvend. Door op de knop “Nu kopen” of “Nu huren” te klikken, plaatst de klant een bindende bestelling van de goederen in zijn winkelwagentje en sluit hij daarmee een bindende overeenkomst af.
Indien een overeenkomst wordt afgesloten voor de aankoop van goederen, ontvangt de klant van tink eerst per e-mail een automatisch verzonden bevestiging van de ontvangst van de bestelling (“Bevestiging van ontvangst”). De ontvangstbevestiging houdt geen aanvaarding in van de bestelling van de klant door tink. Pas wanneer tink of de betreffende tink-partner de goederen naar de klant heeft verzonden en tink de verzending van de goederen naar de klant heeft bevestigd via e-mail (“verzendbevestiging”), komt een bindende koopovereenkomst tussen tink en de klant tot stand na ontvangst van de verzendbevestiging door de klant, maar niet later dan bij de aanvaarding van de gekochte of gehuurde goederen door de klant of een door de klant aangewezen ontvanger. Indien de door de klant bestelde goederen niet beschikbaar zijn, wordt de klant hiervan op de hoogte gesteld. In dit geval wordt er geen overeenkomst gesloten.
Bij huurovereenkomsten voor goederen ontvangt de klant eerst een ontvangstbevestiging. tink bepaalt vervolgens of de klant voldoende kredietwaardigheid heeft. Een bindende huurovereenkomst tussen tink en de klant komt pas tot stand na ontvangst van de verzendbevestiging, maar niet later dan bij de aanvaarding van de goederen door de klant of een door de klant aangewezen ontvanger. Indien de kredietwaardigheid van de klant niet voldoende is of de door de klant bestelde goederen niet beschikbaar zijn, wordt de klant hiervan op de hoogte gesteld. In dit geval wordt er geen overeenkomst gesloten.
tink zal de tekst van de overeenkomst, met inbegrip van deze AV, niet opslaan na het sluiten van de overeenkomst. De tekst van de overeenkomst is dan niet meer toegankelijk voor de klant.
Indien de klant nog geen achttien (18) jaar oud is, heeft hij de toestemming nodig van zijn wettelijke vertegenwoordiger voor het effectief afsluiten van een overeenkomst met tink.
Levering | Levertermijnen | Risico-overdracht| Eigendomsvoorbehoud
De levering van de goederen aan de klant gebeurt in het algemeen niet door tink zelf, maar door een derde die wordt aangeduid door tink (de zogenaamde “tink-partner”).
tink neemt ten opzichte van de klant geen enkel inkooprisico op zich voor goederen, ook niet in geval van een koopovereenkomst voor generieke goederen. tink is derhalve slechts verplicht te leveren uit haar voorraad van goederen of uit de voorraad van de betreffende tink-partner. De leveringsplicht van tink is niet van toepassing indien tink, ondanks goede congruente indekkingstransacties, zelf niet of niet tijdig geleverd wordt door derden, of indien tink niet verantwoordelijk is voor het niet beschikbaar zijn van de goederen en tink de klant hiervan onverwijld op de hoogte heeft gesteld. In geval van onbeschikbaarheid van de goederen zal tink de door de klant betaalde voorschotten onmiddellijk terugbetalen.
tink is gerechtigd tot het doen van deelleveringen, voor zover dit redelijk is voor de klant. tink is hier niet toe verplicht.
In geval van terugzending van goederen als gevolg van verkeerde of onvolledige leverings- of adresgegevens van de klant, alsmede in geval de klant niet op een overeengekomen leverdatum komt opdagen, behoudt tink zich het recht voor om eventuele kosten (met name transport- en opslagkosten) alsook administratiekosten aan de klant in rekening te brengen.
Het optreden van een vertraging in de levering wordt bepaald volgens de wettelijke bepalingen. In alle gevallen is echter een herinnering van de klant vereist.
Indien tink zich niet houdt aan een bindende leveringstermijn, kan de klant zich pas na het verstrijken van een door tink gestelde redelijke termijn terugtrekken uit de overeenkomst of een schadevergoeding eisen in plaats van de levering. Dit is niet van toepassing indien de vaststelling van een respijttermijn volgens de wettelijke bepalingen overbodig is.
Indien de klant een consument is in de zin van § 13 van het BGB en de overeenkomst betrekking heeft op de aankoop van goederen, gaat het risico van onopzettelijk verlies en beschadiging van de goederen over op de klant bij de levering aan de klant of aan een door de klant aangewezen ontvanger. Dit geldt ongeacht of de goederen al dan niet verzekerd zijn verzonden.
Indien de klant een ondernemer is in de zin van § 14 van het BGB en de overeenkomst betrekking heeft op de aankoop van goederen, gaat het risico van onopzettelijk verlies en beschadiging van de goederen over op de klant bij de overhandiging van de goederen aan de vervoerder of een andere persoon of instelling die is aangewezen om de verzending uit te voeren.
Overmacht, bedrijfsstoringen, arbeidsconflicten en andere belemmeringen voor de levering door de leveranciers van tink of tink zelf, ontslaan tink van haar leveringsplicht voor de duur van de belemmering en de impact hiervan. Indien een dergelijke belemmering meer dan vier (4) weken duurt, heeft de klant het recht om zich uit de overeenkomst terug te trekken. Verdere aanspraken van de klant, in het bijzonder aanspraken op schadevergoeding, bestaan niet.
De geleverde goederen blijven eigendom van tink of van de betreffende tink-partner tot aan de volledige betaling ervan.
Wettelijk herroepingsrecht voor consumenten | Terugzending van goederen
Indien de klant een consument is volgens § 13 van het BGB, heeft hij het volgende herroepingsrecht: Herroepingsbeleid
Herroepingsrecht
laatste goederen in ontvangst heeft genomen en (b) in het geval van een overeenkomst voor de huur van goederen, veertien (14) dagen vanaf de dag van de sluiting van de overeenkomst. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, moet de klant tink GmbH, Sophienstraße 21, D-10178 Berlijn, telefoonnummer: +31 85 0012 660, e-mail: service@tink.nl, op de hoogte stellen van zijn beslissing om dit contract te herroepen voordat hij de goederen retourneert. Dit kan worden gedaan door middel van een duidelijke verklaring, bijvoorbeeld per post verzonden brief of e-mail. De klant kan hiervoor het onderstaande herroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht. Om de herroepingstermijn in acht te nemen, volstaat het dat de klant de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht voor het einde van de herroepingstermijn verstuurt.
Gevolgen van de herroeping
Indien de klant deze overeenkomst herroept, zal tink alle betalingen die van de klant in ontvangst zijn genomen, onmiddellijk en uiterlijk na veertien (14) dagen aan de klant terugbetalen en dit na de datum waarop tink de kennisgeving van herroeping van deze overeenkomst heeft ontvangen. Voor deze terugbetaling zal tink hetzelfde betaalmiddel gebruiken als de klant bij de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen met de klant; in geen geval zal tink de klant kosten in rekening brengen voor deze terugbetaling. tink kan de terugbetaling weigeren totdat de goederen zijn geretourneerd of totdat de klant het bewijs heeft geleverd dat hij of zij de goederen heeft geretourneerd, afhankelijk van wat er eerst gebeurt. Voor het geval dat de klant gebruik heeft gemaakt van een cadeaubon, zal tink het overeenkomstige bedrag terug overmaken op diens cadeaubonrekening.
De klant zal de goederen onverwijld en in ieder geval binnen de veertien (14) dagen na datum waarop de klant tink heeft geïnformeerd over de herroeping van deze overeenkomst, aan de betreffende tink-partner retourneren of overhandigen. De termijn wordt geacht in acht te zijn genomen indien de klant de goederen voor het verstrijken van de termijn van veertien (14) dagen opstuurt. tink draagt de kosten en aansprakelijkheid voor het retourneren van de goederen indien de klant het door tink verstrekte retouretiket gebruikt. Indien de klant geen gebruik maakt van het retouretiket voor het retourneren van de goederen, dient hij/zij zelf de kosten en aansprakelijkheid voor het retourneren te dragen.
Voorwaarde is dat het product slechts getest is zoals in een fysieke winkel mogelijk zou zijn, en dat het product volledig, onbeschadigd, schoon en bij voorkeur in onbeschadigde originele verkoopverpakking, inclusief eventuele handleidingen en, indien aanwezig, met onbeschadigde verzegeling wordt geretourneerd. Als alternatief kunnen wij compensatie vragen voor waardeverlies dat is opgetreden, voor zover het waardeverlies te wijten is aan een behandeling van het product die niet noodzakelijk was voor het testen van de staat, eigenschappen en werking van het product. De compensatie voor waardeverlies wordt individueel berekend door een interne expert.
Voorbeeld herroepingsformulier
Als de klant het contract wil herroepen, kan hij het volgende formulier invullen en opsturen via de post naar tink GmbH, Sophienstraße 21, D-10178 Berlijn of via e-mail naar service@tink.nl:
- Besteld op […] / ontvangen op […]
- Naam van de klant: […]
- Adres van de klant: […]
Datum: […]
Herroepingsbeleid
In geval van terugzending van goederen is de klant verplicht de goederen volledig, in hun oorspronkelijke staat, intact en zonder schade te retourneren. Hiervoor kan hij een printbare bon aanvragen, afdrukken en gebruiken via het online portaal of per e-mail naar service@tink.nl.
Indien het onderwerp van de overeenkomst de aankoop is van een bundel goederen bestaande uit meerdere individuele goederen tegen een totale prijs en de klant de overeenkomst slechts gedeeltelijk herroept, vervalt de eventuele korting die door tink is toegekend voor de aankoop van de bundel. tink behoudt zich het recht voor om in dit geval een extra betaling van de aankoopprijs te eisen.
Prijzen | Betalingsvoorwaarden | Verzendkosten
De prijzen die op het online portaal zijn vermeld op het moment van de bestelling van de klant zijn van toepassing. De vermelde prijzen zijn definitieve prijzen, d.w.z. dat ze de wettelijke Belgische btw includeren alsook de andere prijscomponenten.
De klant is verplicht gebruik te maken van een van de betaalmethoden die door tink op het online portaal worden aangeboden voor de betaling. Indien de klant kiest voor het betalingssysteem van een derde partij (zoals Paypal), is hij verplicht de algemene voorwaarden van de derde partij in acht te nemen.
tink accepteert alleen bankoverschrijvingen vanaf rekeningen binnen de Europese Unie.
tink maakt uitsluitend facturen en kredietnota’s op in elektronische vorm.
Inwisseling van vouchers
Vouchers die niet kunnen worden aangekocht, maar die in het kader van reclamecampagnes gratis aan de klant worden verstrekt (“promotionele vouchers”), zijn alleen geldig op het online portaal en alleen voor de periode die op de vouchers is aangegeven. Deze vouchers zijn niet overdraagbaar. Individuele goederen of merken kunnen worden uitgesloten van een promotievoucher-campagne. Promotionele vouchers kunnen niet worden gebruikt om cadeaubonnen aan te schaffen.
De klant kan alleen voor het einde van het bestelproces een waardebon inwisselen. Een latere verrekening van promotiebonnen is niet mogelijk.
Verschillende vouchers kunnen over het algemeen niet met elkaar worden gecombineerd. De klant kan een actievoucher slechts één keer inwisselen en dit voor slechts één bestelprocedure.
Indien de waarde van de actievoucher niet voldoende is voor een volledige betaling volgens de betreffende overeenkomst, kan de klant het prijsverschil compenseren met de betalingsopties die door tink worden aangeboden. Als de waarde van de voucher hoger is dan de waarde van de betreffende overeenkomst, vervalt het resterende saldo van de voucher en wordt het niet aan de klant terugbetaald via tink.
Indien de klant een overeenkomst herroept die hij (gedeeltelijk) heeft uitgevoerd met een voucher, heeft hij geen recht om terugbetaling te eisen van het verschuldigde bedrag op de voucher.
Indien de klant een overeenkomst die hij (gedeeltelijk) met een waardebon heeft uitgevoerd, gedeeltelijk herroept en als gevolg daarvan de eventuele minimale bestelwaarde van de waardebon niet meer wordt bereikt, vervalt de volledige korting die aan de klant is toegekend door tink op basis van de waardebon. In dit geval behoudt tink zich het recht voor om de aankoopprijs op te eisen.
Inwisseling van cadeaubonnen
Cadeaubonnen zijn vouchers die de klant kan kopen. De cadeaubonnen kunnen enkel worden ingewisseld voor de aankoop van tink-artikelen. De cadeaubonnen kunnen niet worden ingewisseld voor de aankoop van (extra) cadeaubonnen.
Cadeaubonnen kunnen enkel worden verzilverd in het land en onder hetzelfde subdomein als waar ze werden aangekocht.
Als het tegoed van een cadeaubon niet volstaat om er de volledige aankoopprijs van een bestelling mee af te dekken, dan is het mogelijk om het prijsverschil te betalen met een van de aangeboden betaalmiddelen via tink of met aanvullende cadeaubonnen.
De klant kan een cadeaubon alleen inwisselen voordat hij zijn bestelproces heeft afgerond. Het is niet mogelijk cadeaubonnen op een later tijdstip te verrekenen.
De tink cadeaubon is 2 jaar geldig vanaf de dag van aankoop. Na het verstrijken van deze 2 jaar kan de cadeaubon niet meer gelezen worden en vervalt het saldo. Opgelet, de geldigheidstermijn van 2 jaar geldt niet voor bepaalde promoties en acties waarbij we een cadeaubon aanbieden. In dat geval wordt de vervaldatum duidelijk vermeld ofwel op de cadeaubon zelf, ofwel in de berichtgeving van de promotie en/of actie.
Het tegoed van een cadeaubon wordt niet in geld aan de klant uitbetaald en brengt ook geen rente op. De klant kan het bestaande tegoed bekijken onder "Cadeaubonnen" in "Mijn Account".
Garantie in het kader van koopovereenkomsten
Bij gebreken aan goederen heeft de klant ten opzichte van tink het recht op de wettelijke garantierechten, in het bijzonder de rechten die voortvloeien uit §§ 434 van het BGB. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen geeft tink geen garanties of andere toezeggingen.
Als de klant ondernemer is in de zin van § 14 van het BGB geldt § 377 HGB (Duits Wetboek van Koophandel). Bovendien bedraagt de garantietermijn in dit geval twaalf (12) maanden, met uitzondering van vorderingen op grond van opzet of grove nalatigheid en schade als gevolg van letsel aan leven, lichaam of gezondheid.
Indien de klant ondernemer is in de zin van § 14 BGB, verjaren zijn garantieaanspraken tegen tink twaalf (12) maanden na levering van de goederen. Indien de klant een consument is in de zin van § 13 van het Duitse Burgerlijk Wetboek (BGB), verjaren zijn garantieclaims tegen tink volgens de wettelijke bepalingen.
Indien de klant een ondernemer is in de zin van § 14 van het BGB kan tink ervoor kiezen om het ontbrekende product achteraf nog te leveren. tink heeft hiervoor recht op drie (3) pogingen tot nakoming achteraf.
Als onderdeel van een tink care aanbod heeft de klant de mogelijkheid om extra bescherming voor de gekochte producten af te spreken met een externe partner van tink. De extra bescherming kan bestaan uit een garantie van 3 jaar of een allround bescherming van 12 maanden. In het kader van dit aanbod werkt tink samen met externe partners. Het contract betreffende de extra bescherming wordt daarom gesloten tussen de klant en de externe partners. tink is geen contractuele partner.
Bijzondere bepalingen voor huurovereenkomsten
Het begin van de huurperiode, de duur van de huurperiode en een eventuele minimum huurperiode worden in de overeenkomst vermeld. De looptijd van een eventuele verzekering die in verband met de huur wordt afgesloten (bijvoorbeeld slotenmakersverzekering) komt overeen met de huurperiode.
De klant is verplicht het huurobject bij aflevering te inspecteren op duidelijke gebreken (onder andere transportschade) en deze gebreken onmiddellijk te melden.
De klant zal het gehuurde voor eigen rekening gebruiken en exploiteren. Hij is verplicht het gehuurde met zorg te behandelen en alleen te gebruiken voor het beoogde, normale gebruik volgens de desbetreffende gebruiksaanwijzing. In geval van schade of verlies van het huurmateriaal is de klant verplicht om tink daar onmiddellijk over te informeren.
Zonder toestemming van tink is de klant niet gerechtigd het gebruik van het huurobject aan een derde over te laten, in het bijzonder niet om het huurobject onder te verhuren. De klant is volledig aansprakelijk voor het handelen en nalaten van derden. De klant is niet gerechtigd het gehuurde te verhuren, te verkopen, te bezwaren met een pandrecht of anderszins aan derden ter beschikking te stellen.
klant is zich ervan bewust dat het gehuurde product software of andere beschermde inhoud kan bevatten en dat voor het contractuele gebruik van het gehuurde product derhalve een afzonderlijke (licentie) overeenkomst met derden moet worden gesloten. De klant is verplicht de toepasselijke eigendomsrechten te respecteren.
De klant is zich ervan bewust dat het contractuele gebruik van het gehuurde goed een goed.
functionerende netwerkomgeving of internetverbinding of andere technische apparatuur kan vereisen, wat toebehoort aan de verantwoordelijkheid van de klant. Voor zover zich storingen voordoen door storingen of onderbrekingen van de stroomvoorziening van de klant, het netwerk van de klant (bekabeld of wifi) of andere technische storingen of defecten, die te wijten zijn aan de klant of zijn energie-, telecommunicatie- of IT-providers, is tink niet verantwoordelijk voor dergelijke storingen of onderbrekingen.
De huurprijs dient aan het begin van elke contractuele maand vooruit te worden betaald. De eerste maand huur wordt aan het begin van de huurperiode geïnd door tink.
Indien tijdens de huurperiode een defect wordt ontdekt aan het huurartikel, is de klant verplicht om het defect onmiddellijk te melden. Indien de klant dit niet doet, is hij verplicht de daaruit voortvloeiende schade te vergoeden.
tink heeft te allen tijde het recht de gehuurde goederen na voorafgaande kennisgeving met een redelijke termijn te inspecteren. tink zal noodzakelijke reparaties aan de gehuurde goederen zelf of via derden uitvoeren. tink kiest ervoor om het gehuurde artikel te vervangen of afzonderlijke onderdelen hiervan te vervangen of te herstellen.
De partijen hebben het recht een overeenkomst voor de huur van goederen te beëindigen met een opzegtermijn van zes (6) weken tot het einde van een overeengekomen minimum huurperiode. Na afloop van de minimum huurperiode wordt de overeenkomst automatisch met één (1) maand verlengd en kan het door de partijen worden opgezegd met een opzegtermijn van twee (2) weken tot het einde van de respectievelijke verlengingsperiode.
Het recht op tussentijdse opzegging van een overeenkomst voor de huur van goederen om een goede reden blijft onaangetast. tink heeft het recht op buitengewone opzegging van de huurovereenkomst wanneer (i) de klant in gebreke blijft met de betaling van twee opeenvolgende huurgelden, (ii) de klant reeds herhaaldelijk is aangemaand tot wanbetaling, (iii) er beslaglegging of andere handhavingsmaatregelen tegen de klant bestaan, of wanneer (iv) de klant het huurobject aan onbevoegde derden heeft nagelaten of de ontvangst van het huurobject door onzorgvuldigheid of oneigenlijk gebruik in gevaar wordt gebrachtDe opzegging van de huurovereenkomst dient in tekstvorm te geschieden (een gewone e-mail is voldoende).
Aan het einde van de huurperiode is de klant verplicht het huurobject volledig en onbeschadigd, inclusief de relevante documenten, terug te geven aan de betreffende tink-partner. Indien de klant de gehuurde goederen na afloop van huurperiode blijft gebruiken, wordt de overeenkomst met één (1) extra maand verlengd, tenzij tink zich daartegen verzet.
Indien tink en de klant een minimum huurperiode zijn overeengekomen, is de klant verplicht de huur voor de minimum huurperiode te betalen, onder voorbehoud van de uitoefening van een eventueel herroepingsrecht. Dit geldt ook als de klant het huurobject voor het einde van de minimum huurperiode retourneert.
Een risicoaansprakelijkheid van tink voor initiële materiaalfouten van het gehuurde artikel (§ 536a BGB) is uitgesloten.
Het gehuurde object blijft te allen tijde volledig eigendom van tink of de betreffende tink-partner.
Aansprakelijkheid
tink is, ongeacht de rechtsgrond, aansprakelijk voor (i) opzet en grove nalatigheid, (ii) voor bedrog, (iii) voor schade als gevolg van letsel aan leven, lichaam of gezondheid, (iv) voor vorderingen van de klant die voortvloeien uit een kwaliteitsgarantie en (v) voor vorderingen van de klant op grond van de wet op de productaansprakelijkheid.
In geval van eenvoudige nalatigheid is tink alleen aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet nakomen van kardinale verplichtingen. Kardinale verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van de overeenkomsten en waarvan de klant regelmatig op de nakoming vertrouwt en mag vertrouwen. In dit geval is de aansprakelijkheid van tink beperkt tot de vergoeding van de te verwachten, typisch optredende schade.
Behoudens het bepaalde in artikel 11.1 is tink niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet nakomen van verplichtingen die geen kardinale verplichtingen zijn en die zijn veroorzaakt door lichte nalatigheid van tink.
Indien de opdrachtgever een ondernemer is, is de aansprakelijkheid van tink op grond van artikel 11.2 beperkt tot de dubbele waarde van de betreffende overeenkomst. Opzettelijke handelingen van tink zijn hiervan uitgesloten.
Elke aansprakelijkheid voor schade die verder gaat dan de in dit artikel 11 geregelde gevallen is uitgesloten.
Beperking van het verrekenings- en retentierecht | Cessieverbod
De klant kan vorderingen van tink enkel verrekenen als de vordering door de rechter is vastgesteld of door tink onbetwist of erkend is.
Indien de klant een consument is in de zin van § 13 van het BGB kan hij alleen een retentierecht uitoefenen als zijn vordering gebaseerd is op dezelfde contractuele relatie.
Indien de klant een ondernemer is in de zin van § 14 van het BGB kan hij slechts een retentierecht doen gelden voor zover zijn vordering gebaseerd is op dezelfde contractuele relatie, rechtsgeldig is vastgesteld of onbetwist of erkend is door tink.
Indien de klant een ondernemer is in de zin van § 14 van het BGB is hij alleen na schriftelijke toestemming van tink gerechtigd zijn schuldvorderingen aan derden te cederen. § 354a van het HGB blijft ongewijzigd.
Toepasselijk recht | Bevoegde rechter | Contracttaal
Indien de klant een ondernemer is overeenkomstig § 14 van het BGB, is op de overeenkomst, inclusief deze algemene voorwaarden, het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing. Indien de klant een consument is in de zin van § 13 van het BGB, is op de overeenkomst, met inbegrip van deze algemene voorwaarden het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing. Niette gaande deze rechtskeuze komt de consument op grond van artikel 6 lid 2 van Verordening (EG) nr. 593/2008 (Rome I) de bescherming toe die het dwingende recht van het land van zijn woonplaats hem biedt (d.w.z. de bepalingen van het recht van deze staat waarvan niet bij overeenkomst kan worden afgeweken). Het Verdrag van de Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (CISG) is niet van toepassing.
De Europese Commissie heeft een online arbitragecommissie die via deze link bereikbaar is. tink is niet verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure via deze arbitragecommissie of een andere consumentenarbitragecommissie en biedt momenteel geen deelname aan.
Indien de klant een ondernemer is in de zin van § 14 van het BGB, is de plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst en/of deze voorwaarden Berlijn; in dit geval heeft tink ook het recht om de klant te dagvaarden in de plaats van vestiging. Indien de klant een consument is in de zin van § 13 van het BGB, gelden de wettelijke voorschriften en de Verordening (EU) NR. 1215/2012 (Brussel 1 bis).
Voor het sluiten van het contract is de Nederlandse taal beschikbaar.
Wijziging van deze AV
tink kan deze algemene voorwaarden voor de toekomst wijzigen en/of actualiseren, indien dit om technische, economische of juridische redenen noodzakelijk is.
tink kan deze AV met werking voor lopende contracten voor de huur van goederen voor de toekomst wijzigen en/of actualiseren indien dit om technische, economische of juridische redenen noodzakelijk is en voor zover dit geen wijziging inhoudt die de basis van de rechtsverhouding tussen de partijen beïnvloedt en gelijkwaardig is aan het sluiten van een nieuw contract. In dat geval zal de Klant ten minste zes (6) weken voor de geplande inwerkingtreding van de wijziging van deze AV in tekstvorm (een eenvoudige e-mail volstaat) op de hoogte worden gebracht. De klant kan al dan niet met de wijziging instemmen tot de dag van de beoogde inwerkingtreding ervan. De wijziging wordt geacht door de klant te zijn aanvaard indien de klant geen bezwaar maakt tegen de wijziging voor de dag van de beoogde inwerkingtreding ervan. tink informeert de klant uitdrukkelijk over de wijziging in de desbetreffende aankondiging.
Volledige overeenkomst | Scheidbaarheidsclausule | Contractwijzigingen
De overeenkomst, met inbegrip van deze AV, vormt de volledige overeenkomst tussen de klant en tink met betrekking tot het onderwerp en vervangt en sluit alle voorafgaande schriftelijke of mondelinge onderhandelingen, regelingen, afspraken, oefeningen of overeenkomsten tussen de partijen met betrekking tot het onderwerp uit.
Indien enige bepaling van de overeenkomst, inclusief deze AV, geheel of gedeeltelijk ongeldig is of wordt, wordt de geldigheid van de overige bepalingen niet aangetast. In dit geval wordt de onwerkzame of nietige bepaling vervangen door een bepaling die het dichtst komt bij wat de partijen op juridisch toelaatbare wijze zouden zijn overeengekomen in overeenstemming met de betekenis en het doel van de oorspronkelijke bepaling en de volgorde, indien zij de onwerkzame of nietige werking van de oorspronkelijke bepaling zouden hebben erkend. Indien de onverbindendheid of ongeldigheid van een bepaling gebaseerd is op een daarin vastgestelde prestatie- tijdsbepaling (termijn of datum), komt in de plaats hiervan een bepaling met een wettelijk toegestane draagwijdte die de oorspronkelijke draagwijdte het dichtst benadert. Het voorgaande is ook van toepassing op eventuele onopzettelijke ontstane leemtes in de overeenkomst, waaronder deze algemene voorwaarden. Het is de uitdrukkelijke wil van de partijen dat deze salvatorische clausule niet leidt tot een loutere omkering van de bewijslast, maar dat § 139 van het BGB in zijn geheel wordt opgeheven.
Wijzigingen van of aanvullingen op een overeenkomst moeten schriftelijk worden vastgelegd (gewoon per e-mail is voldoende). Hetzelfde geldt voor overeenkomsten als de vraag er is om af te wijken van deze schriftelijke vormvereiste of om er volledig van af te zien.
tink GmbH
Amtsgericht Berlin Charlottenburg, Duitsland, HRB 175701B
September 2023
Gegevensbeschermingsbeleid
Elke vorm van verzameling, gebruik, opslag, wissing of ieder ander gebruik (hierna te noemen de “verwerking”) van gegevens dient uitsluitend voor het leveren van onze diensten. De diensten van tink GmbH zijn ontworpen met het doel om zo weinig mogelijk persoonlijke gegevens te gebruiken. Onder “persoonsgegevens” (hierna ook “gegevens” genoemd) wordt in dit verband alle individuele informatie verstaan over persoonlijke of feitelijke omstandigheden van een specifieke of identificeerbare natuurlijke persoon (de zogenaamde “betrokkene”).
In de volgende toelichting over gegevensbescherming wordt beschreven welke soorten persoonsgegevens worden verwerkt wanneer u onze website opent, wat er met deze persoonsgegevens gebeurt en hoe u eventueel bezwaar kunt maken tegen de verwerking van uw gegevens.
-
Algemene informatie over gegevensverwerking op deze website
-
Verwerkingsverantwoordelijke
De verwerkingsverantwoordelijke is volgens de Algemene verordening van de EU inzake gegevensbescherming (AVG):
tink GmbH
Adres: Sophienstraße 21
10178 Berlijn
E-Mail: privacy@tink.be
Homepage:www.tink.be -
Toezichthouder voor gegevensbescherming
De Data Protection Officer (DPO) is:
Kemal Webersohn van WS Datenschutz GmbH
Bij vragen over gegevensbescherming kunt u contact opnemen met WS Datenschutz GmbH via het volgende e-mailadres: tink@ws-datenschutz.de
Of per post:
WS Datenschutz GmbH
Dircksenstraße 51
D-10178 Berlijn
https://webersohnundscholtz.de -
Bescherming van uw gegevens
We hebben technische en organisatorische maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de voorschriften van de AVG zowel door ons als door externe dienstverleners die voor ons werken, worden nageleefd.
Als we met andere bedrijven, zoals e-mail- en serverproviders, samenwerken om onze diensten te leveren, gebeurt dit pas na een uitgebreid selectieproces. Bij deze selectieprocedure wordt elke individuele dienstverlener zorgvuldig geselecteerd op zijn geschiktheid in verband met technische en organisatorische vaardigheden op vlak van gegevensbescherming. Deze selectieprocedure is schriftelijk vastgelegd en een overeenkomst wordt krachtens artikel 28, lid 3 van de AVG enkel gesloten met een verwerker als deze voldoet aan de eisen van artikel 28 van de AVG.
Uw gegevens worden opgeslagen op speciaal beveiligde servers. Toegang tot deze servers is slechts mogelijk voor enkele daartoe gemachtigde personen.
Onze website is SSL/TLS gecodeerd, hetgeen u kunt herkennen aan de “https://” aan het begin van de URL.
-
Wissen van persoonlijke gegevens
Wij verwerken persoonlijke gegevens slechts zolang als nodig is. Zodra het doel van de gegevensverwerking is bereikt, worden de gegevens volgens de normen van het systeem geblokkeerd en gewist, tenzij wettelijke voorschriften het wissen verhinderen.
-
-
Gegevensverwerking op deze website en aanmaak van logbestanden
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
Wanneer u onze website bezoekt, slaan onze webservers elke toegang tijdelijk op in een logbestand. Hiervoor worden volgende persoonsgegevens geregistreerd en opgeslagen totdat ze automatisch worden gewist:
- IP-adres van de aanvragende computer
- Datum en uur van toegang
- Naam en URL van het opgehaalde bestand
- Bericht of het ophalen succesvol is
- Identificatiegegevens van de gebruikte browser en het besturingssysteem
- Webpagina van waaruit de toegang plaatsvindt
- Naam van uw internetprovider
Naast deze persoonsgegevens kunnen ook andere persoonlijke gegevens opgevraagd worden door ons en onze partners. Meer hierover volgt hierna.
-
Rechtmatigheid van de gegevensverwerking
De verwerking van deze gegevens is gebaseerd op artikel 6, lid 1, zin 1 punt f) van de AVG. Ons gerechtvaardigd belang is om onze website voor u toegankelijk te maken.
-
Doel van de gegevensverwerking
De gegevensverwerking wordt uitgevoerd met als doel het gebruik van de website mogelijk te maken (verbindingsopbouw). De verwerking is noodzakelijk voor de systeemveiligheid, de technische administratie en de netinfrastructuur, alsook voor de optimalisatie van het internetaanbod. Het IP-adres wordt enkel opgevraagd in geval van aanvallen op onze netwerkinfrastructuur of die van onze internetprovider.
-
Duur van de gegevensopslag
De persoonsgegevens worden gewist zodra ze niet langer meer nodig zijn voor de bovengenoemde doeleinden. Dit is het geval wanneer u de website sluit. Onze hostingprovider kan de gegevens gebruiken voor statistische onderzoeken. Deze worden dan wel geanonimiseerd. Onze hostingprovider zal de gegevens na een termijn van drie maanden verwijderen.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
Het verzamelen van gegevens, alsook het opslaan ervan in logbestanden, is verplicht voor de werking van onze website. Er is dus geen mogelijkheid tot bezwaar door de gebruiker.
-
-
Gebruik van cookies
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
Onze website maakt gebruik van cookies. Deze worden op uw computer opgeslagen wanneer u onze website bezoekt. Cookies zijn kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op uw harde schijf en aan uw browser worden toegewezen waarmee wij, of de aanbieder die des cookies instelt, bepaalde informatie ontvangen. Cookies kunnen geen programma’s uitvoeren of virussen overbrengen naar uw computer. Ze worden door ons gebruikt om u in staat te stellen in te loggen en onze website in geanonimiseerde of gepseudonimiseerde vorm te analyseren om u zo interessante aanbiedingen op de website te kunnen presenteren.
Op deze manier kunnen volgende gegevens worden doorgegeven:
- Frequentie van de bezoeken aan onze website
- Aard van de functies die door u gebruikt worden op onze website
- Gebruikte zoektermen
- Uw cookie-instellingen
- Uw taalinstellingen
- De inhoud van uw winkelmand
Wanneer u op onze website surft, informeert een cookiebanner u over het gebruik van cookies en wordt er verwezen naar het privacybeleid.
Opmerking met betrekking tot gegevensverwerking in de Verenigde Staten:
Door op ‘is goed’ te klikken, stemt u er overeenkomstig artikel 6, lid 1, zin 1, sub a) in samenhang met artikel 49, lid 1, zin 1, sub a) van de AVG mee in dat uw gegevens worden verwerkt in de Verenigde Staten van Amerika. Het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen oordeelt dat de standaard voor gegevensbescherming in de Verenigde Staten niet streng genoeg is. Er bestaat een aanzienlijk risico dat uw gegevens door de Amerikaanse autoriteiten worden gebruikt voor controle- en monitoringdoeleinden, wellicht zonder de mogelijkheid om beroep aan te tekenen. Als u enkel akkoord gaat met het plaatsen van essentiële cookies, worden uw gegevens niet aan de VS doorgegeven. U kunt een gegeven toestemming te allen tijde weer intrekken.
Meer informatie vindt u in het verdere verloop van deze privacybeleid.
-
Rechtmatigheid van de gegevensverwerking
De rechtmatigheid van de gegevensverwerking door middel van cookies, die niet uitsluitend dienen voor het functioneren van onze website, berust op artikel 6, lid 1, zin 1, punt a) van de AVG.
De rechtmatigheid van de gegevensverwerking door middel van cookies, die uitsluitend dienen voor het functioneren van onze website, berust op artikel 6, lid 1, zin 1, punt f) van de AVG.
-
Doel van de gegevensverwerking
Ons legitieme belang vloeit voort uit de garantie van een vlotte verbinding en een comfortabel gebruik van onze website, alsook uit de evaluatie van de veiligheid en stabiliteit van het systeem. De gegevensverwerking wordt ook uitgevoerd om een statistische evaluatie van het gebruik van de website mogelijk te maken.
-
Duur van de gegevensopslag
Er bestaan twee soorten cookies. Beide worden op deze website gebruikt:
- Tijdelijke cookies (zie a)
- Permanente cookies (zie b)
a) Tijdelijke cookies worden automatisch gewist wanneer u de browser sluit. Hieronder verstaan we voornamelijk de sessiecookies. Deze cookies slaan een zogenaamde sessie-ID op, waarmee verschillende verzoeken van uw browser kunnen worden toegewezen aan de gedeelde sessie. Hierdoor kan uw computer worden herkend wanneer u terugkeert naar onze website. De sessiecookies worden gewist van zodra u uitlogt of de browser sluit.
b) Permanente cookies worden automatisch gewist na een bepaalde periode, in functie van de gebruikte cookie.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
U heeft te allen tijde de mogelijkheid om uw toestemming voor gegevensverwerking in te trekken. Bovendien kunt u de cookies ook altijd verwijderen in de beveiligingsinstellingen van uw browser. Wel willen wij u erop wijzen dat u dan mogelijks niet alle functies van deze website kunt gebruiken. Het gebruik van cookies kan ook altijd voorkomen worden door de juiste instellingen in uw internetbrowser.
-
Usercentrics
-
Beschrijving en omvang van gegevensverwerking
Usercentrics dient de praktische implementatie van de AVG en andere aan gegevensbescherming gerelateerde wetgeving met betrekking tot het gebruik van cookies op onze website en de integratie van analysetools door middel van toestemming. Als u toestemming geeft via de cookiebanner, worden de volgende gegevens verwerkt:
- Uw IP-adres
- Details van uw toestemming
- URL van de toestemmingswebsite
- Datum en tijd van toestemming
- Datum en tijd van laatst bezochte pagina
De verwerking van deze gegevens is gebaseerd op Art. 6 lid 1 p.1 lit. c) van de AVG.
De gegevensverwerking wordt uitgevoerd door: Usercentrics GmbH, Sendlinger Straße 7, 80331 München, Duitsland.
Meer informatie over de gegevensverwerking vindt u op: https://usercentrics.com/de/datenschutzerklaerung
-
Duur van gegevensopslag
De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is voor de evaluatie, tenzij wettelijke voorschriften vereisen dat de gegevens langer worden bewaard.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
U kunt de toestemmingen die u hebt gegeven via onze toestemmingsbanner Usercentrics intrekken door de relevante cookies en lokaal opgeslagen bestanden te verwijderen.
-
-
-
Contact
-
Zich aanmelden op de website
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
U kunt zich aanmelden op onze website. Hiervoor is het noodzakelijk dat de betrokkene persoonlijke gegevens ingeeft in de registratievelden. Hiervoor worden minimaal de volgende gegevens verzameld:
- E-mailadres
- Voornaam
- Achternaam
- Adres
- Geslacht
De gegevens die door de betrokkene in het registratieveld worden ingegeven, worden uitsluitend gebruikt voor de verwerking en worden niet aan derden doorgegeven.
-
Rechtmatigheid van de gegevensverwerking
Als u persoonsgegevens verstrekt die deel uitmaken van de verplichte invulvelden, is de gegevensverwerking gebaseerd op artikel 6, lid 1, zin 1, punt b) van de AVG. Als u ook persoonlijke gegevens ingeeft in de optionele invulvelden, is de gegevensverwerking gebaseerd op artikel 6, lid 1, zin 1, punt a) van de AVG.
-
Doel van de gegevensverwerking
Wij verwerken uw gegevens uitsluitend met het oog op het voltooien van uw registratie en het aanmaken van uw websiteaccount bij ons.
-
Duur van de gegevensopslag
De gegevens worden gewist zodra ze niet meer nodig zijn voor de doelstelling waarvoor ze zijn verzameld. Dit is het geval als u uw account bij ons wist en er geen wettelijke of administratieve bewaartermijnen zijn die wissing voorkomen.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
Zowel tijdens als na de aanmelding is de betrokkene vrij om de verstrekte persoonsgegevens te wijzigen, te corrigeren of te wissen.
-
-
Gegevensverwerking in het kader van sollicitaties
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
Via onze website is het mogelijkheid om te solliciteren via Workable, onze sollicitatieportal. Hiervoor worden persoonsgegevens verwerkt en opgeslagen voor verdere verwerking in het kader van de desbetreffende sollicitatieprocedure.
-
Rechtmatigheid van de gegevensverwerking
De rechtmatigheid voor de gegevensverwerking is artikel 88 van de AVG en § 26 van de BDSG, de Duitse Wet op de Bescherming van de Privacy.
-
Doel van de gegevensverwerking
Wij verwerken uw gegevens uitsluitend voor het uitvoeren van de sollicitatieprocedure.
-
Duur van de gegevensopslag
Mocht de sollicitatie leiden tot het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst, dan worden de persoonsgegevens opgeslagen overeenkomstig de wettelijke voorschriften. Als de sollicitatie van de aanvrager niet in aanmerking wordt genomen bij de selectie van een potentiële kandidaat, worden de gegevens gewist overeenkomstig de regels voor de lokale wissing van gegevens, met inachtneming van de bepalingen van de Duitse wet inzake gelijke bescherming (AGG), in het bijzonder de bestaande bewijsplicht overeenkomstig § 22 van deze wet inzake gelijke bescherming (AGG).
Dit geldt niet als wettelijke bepalingen de wissing verhinderen of als u toestemming heeft gegeven voor een langere opslag. In dit geval is de verdere opslag van uw persoonsgegevens gebaseerd op artikel 6, lid 1, zin 1, punt c) en punt a) van de AVG.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen en bezwaar maken tegen verdere verwerking van uw gegevens. Alle persoonsgegevens die door ons verwerkt worden, in het kader van de sollicitatieprocedure, worden in dit geval gewist, tenzij de wissing in strijd is met dwingende wettelijke bepalingen.
-
-
Nieuwsbrief
-
Kopen en huren via de webshop
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
Als u bij ons koopt of huurt en een levering is overeengekomen, verwerken wij uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Bij pakketleveringen geven wij ook uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres door aan onze contractueel gebonden orderverwerkers en dienstverleners.
Wij geven persoonlijke gegevens alleen door als dit volgens de Duitse of Europese wetgeving inzake gegevensbescherming is toegestaan. We werken nauw samen met externe dienstverleners, voor onze klantenservice bijvoorbeeld, technische dienstverleners (de exploitatie van computercentra bijvoorbeeld) of logistieke bedrijven (postbedrijven zoals DHL bijvoorbeeld). Deze dienstverleners mogen uw gegevens alleen onder speciale voorwaarden namens ons verwerken. Als we hen als verwerkers inzetten, hebben ze enkel toegang tot uw gegevens voor de duur en de aard die nodig is om de betreffende dienst te leveren. Zodra gebruikers goederen bestellen bij een partner van tink, geven we bepaalde aankoopgegevens van de gebruiker door aan deze partner (naam en leveringsadres en de bestelgegevens van de goederen) zodat de tink-partner de bestelde goederen naar de gebruiker kan opsturen.
-
Rechtmatigheid van de gegevensverwerking
De rechtmatigheid van de hiermee verbonden gegevensverwerking is artikel 6, lid 1, zin 1, punt b) van de AVG, wat wil zeggen dat de verwerking van uw gegevens noodzakelijk is voor de uitvoering van de koopcontracten en leveringsmodaliteiten.
Bovendien zijn wij bij de verkoop van digitale producten verplicht u te informeren over productupdates in overeenstemming met 475b, paragraaf 4, nr. 2 van het Duitse Burgerlijk Wetboek. Voor dit doel verwerken we uw e-mailadres om de relevante informatie te verzenden. De wettelijke basis voor deze bijbehorende gegevensverwerking is artikel 6, lid 1, lid 1, punt c) AVG in combinatie met. 475b lid 1 lit. 5 nr. 1 BGB.
-
Doel van de gegevensverwerking
Wij verwerken uw gegevens om het koopcontract met u af te sluiten (inclusief de leveringsovereenkomst), te verwerken (inclusief de facturatie per e-mail of per post, alsook de ontvangst en de betaling ervan), een stipte levering te garanderen en om u te informeren over de data en/of wijzigingen van levering.
Wij geven uw gegevens door aan onze dienstverleners zodat zij de levering kunnen verwerken en, indien nodig, met u kunnen communiceren om de levering van uw bestelde goederen aan te kondigen en te coördineren.
-
Duur van de gegevensopslag
Uw gegevens worden slechts zolang bewaard als nodig is voor de doelstelling waarvoor ze zijn verzameld en zolang wij op grond van wettelijke bepalingen verplicht zijn uw gegevens op te slaan.
-
Mogelijk tot wissing door de betrokkene
De gegevensverwerking is absoluut noodzakelijk om uw aankoopcontract te kunnen verwerken. Daarom kan er niet van worden afgezien. Er is dus geen mogelijkheid tot wissing.
Als gebruiker heeft u de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen het doorgeven van uw persoonlijke gegevens aan derden. Hiervoor is het voldoende om onze DPO, onze medewerker voor gegevensbescherming, hier informeel over te informeren via mail. Indien u bezwaar maakt tegen de overdracht van uw gegevens aan derden, voordat de goederen aan u worden geleverd, kunnen de goederen niet worden geleverd.
-
Postorderbedrijf
Voor de levering van bestellingen werken we samen met een extern postorderbedrijf (bijvoorbeeld DHL). Dit postorderbedrijf ontvangt de volgende gegevens van ons om de betreffende levering uit te voeren:
- Uw naam
- Uw leveringsadres
- Uw postnummer indien nodig (indien u de bestelling wil laten leveren via een DHL-parcelstation)
- Uw e-mailadres indien nodig (indien de bezorger u per e-mail wil informeren over de verwachte leveringsdatum)
De rechtmatigheid voor de verwerking is in dit geval artikel 6, lid 1, punt b) van de AVG. De verwerking van persoonsgegevens dient ter uitvoering van het contract. De overdracht aan derden is noodzakelijk om de levering van de door u bestelde goederen te garanderen.
De gegevens zullen worden gewist zodra het doel van hun verzameling is vervuld, in dit geval zodra de zending met succes bij u is afgeleverd.
-
Opzeggen van uw abonnement
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
Het is mogelijk om uw abonnement bij ons op te zeggen via onze website met behulp van een opzeggingsformulier. Hiervoor zijn verschillende gegevens nodig omtrent de verificatie en bevestiging van de annulering, deze gegevens worden automatisch opgeslagen voor verwerking. De volgende gegevens worden minimaal verzameld als onderdeel van het opzeggingsformulier:
- Voornaam en achternaam
- E-mailadres
- Ordernummer
- Informatie over de soort beëindiging (gewoon of buitengewoon)
- Datum van het gewenste contracteinde
Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.
-
Rechtsgrondslag voor gegevensverwerking
De rechtsgrondslag die wordt gebruikt is artikel 6, lid 1, punt b) van de AVG.
-
Doel van de gegevensverwerking
Wij verwerken uw gegevens uitsluitend om de opzegging van uw abonnement te verwerken.
-
Duur van de gegevensopslag
Uw gegevens worden door ons gewist zodra aan het doel van de gegevensverwerking is voldaan, overwegend onmiddellijk na de bevestiging van uw opzegging. In zeldzame gevallen is het echter mogelijk dat wij uw opzegging niet onmiddellijk kunnen bevestigen. Dit kan het gevolg zijn van de beoordeling van uw opzegging met betrekking tot een overeengekomen minimumtermijn of de reden voor opzegging in het geval van buitengewone opzegging. Daarnaast kan een langere bewaartermijn voortvloeien uit een wettelijke bewaarplicht.
-
Annuleringsmogelijkheid voor betrokkenen
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen en bezwaar maken tegen de verdere verwerking van uw gegevens. In dat geval kunnen wij uw annulering helaas niet bevestigen. Alle persoonsgegevens die door ons in het kader van de annulering zijn verwerkt, zullen in dat geval worden gewist, tenzij het wissen in strijd is met wettelijke verplichtingen om uw gegevens te bewaren.
-
-
Adyen
-
Beschrijving en omvang van gegevensverwerking
U hebt de mogelijkheid om met creditcard of bankpas te betalen. Wij gebruiken de payment gateway provider Adyen om uw betaling te verwerken. Ayden accepteert betalingen namens de verkoper en draagt de betaling van de koper (d.w.z. "u") over aan de verkoper (d.w.z. "wij"). De gegevensverwerking wordt uitgevoerd door: Payment Gateway provider Ayden B.V, Simon Carmiggeltstraat 6-50, 5e verdieping, 1011 DJ Amsterdam, Nederland.
Tijdens het betalingsproces worden uw persoonsgegevens doorgegeven aan Adyen. De persoonlijke gegevens zijn de volgende:
- Naam,
- Achternaam,
- IP-adres,
- Creditcardgegevens (kaartnummer, vervaldatum, kaartverificatienummer),
- Rekeninggegevens (IBAN, SWIFT/BIC)
- Transactiegegevens (valuta, locatie, tijd, handelaar-ID)
Daarnaast kan Adyen uw gegevens verwerken om te voldoen aan wettelijke verplichtingen als financiële instelling, zoals de controle van financiële transacties en de preventie van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme. Meer informatie over gegevensverwerking vindt u hier: https://www.adyen.com/de_DE/richtlinien-und-haftungsausschluss/privacy-policy
-
Rechtsgrondslag voor gegevensverwerking
De overdracht van betalingsgegevens aan Ayden is gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang volgens Art. 6 lid 1 p.1 lit. f) van de AVG. Het is in ons belang dat de betalingsverwerking door de service van Ayden wordt gecontroleerd en vrijgegeven.
De rechtsgrondslag voor de verwerking van de betaling is gebaseerd op Art. 6 lid 1 p. 1 lit. b) AVG.
-
Doel van de gegevensverwerking
Het doel van de gegevensoverdracht is identiteitscontrole, betalingsadministratie en fraudepreventie. Het doel van de betalingsverwerking is het uitvoeren van het contract tussen u en ons.
-
Duur van gegevensopslag
Ayden bewaart uw gegevens alleen zo lang als nodig is voor de aankooptransactie en facturering, tenzij wettelijke of contractuele bewaartermijnen de verwijdering van uw gegevens verhinderen.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
De gegevensverwerking is verplicht om uw betaling per creditcard of bankpas te kunnen verwerken, en daarom kan er geen afstand van worden gedaan als u voor deze betaalmethode hebt gekozen. Er is daarom geen mogelijkheid tot wissen.
-
-
Braintree
-
Beschrijving en omvang van gegevensverwerking
Wij gebruiken het Braintree Payment Gateway System om betalingen op onze website te verwerken. Deze provider is een dienst van PayPal. De gegevensverwerking wordt uitgevoerd door: PayPal (Europe) S.à.r.l. & Cie. S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, 2449 Luxemburg, Luxemburg.
Tijdens het betalingsproces wordt de gebruiker rechtstreeks doorgestuurd naar de gebruikersinterface van Braintree, waar de betaling wordt verwerkt. De provider accepteert betalingen per creditcard en via PayPal. De gegevens die u invoert op het Braintree betalingsplatform worden niet door ons verzameld, verwerkt of opgeslagen. In dat opzicht zijn alleen de richtlijnen voor gegevensbescherming van Braintree van toepassing, die u kunt vinden op https://www.braintreepayments.com/de/legal/braintree-privacy-policy
-
Rechtsgrondslag voor gegevensverwerking
De rechtsgrondslag is gebaseerd op Art. 6 lid 1 p. 1 lit. b) van de AVG.
-
Doel van de gegevensverwerking
Het doel van de betalingsverwerking is de veilige uitvoering van het contract tussen u en ons.
-
Duur van gegevensopslag
Braintree bewaart uw gegevens niet langer dan nodig is voor de verwerking van de aankoop en de facturering, tenzij wettelijke of contractuele bewaartermijnen de verwijdering van uw gegevens verhinderen.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
De gegevensverwerking is verplicht om uw betaling te kunnen verwerken, en daarom kan er geen afstand van worden gedaan als u voor deze betaalmethode hebt gekozen. Er is daarom geen mogelijkheid tot annulering.
-
-
-
Betalingsdiensten
Om u verschillende betaalmethodes aan te bieden, werken we samen met verschillende aanbieders van betaaldiensten via de Braintree plug-in.
Braintree is een bedrijf van PayPal: PayPal (Europa) S.à.r.l. et Cie, S.C.A.; 22-24 Boulevard Royal; L-2449 Luxemburg.
Om deze betaalmogelijkheden te kunnen aanbieden, ontvangt Braintree de bovengenoemde bestel- en persoonlijke gegevens van u. Braintree’s privacybeleid is te vinden via volgende link: https://www.braintreepayments.com/de/legal/braintree-privacy-policy
-
Gebruik van kredietregistratiebureaus voor het controleren van de kredietwaardigheid bij huuraanvragen
Wij verwerken een deel van uw gegevens automatisch met als doel bepaalde persoonlijke aspecten te evalueren (profilering). We gebruiken deze profilering bijvoorbeeld in volgende gevallen:
- Om uw kredietwaardigheid te beoordelen, gebruiken we scores. Dit houdt in dat de waarschijnlijkheid wordt berekend waarmee een klant zijn betalingsverplichtingen volgens het contract zal nakomen. De berekening kan bijvoorbeeld rekening houden met inkomsten, uitgaven, bestaande verplichtingen, beroep, werkgever, duur van het dienstverband, ervaring uit de vorige zakelijke relatie, contractuele terugbetaling van eerde leningen en informatie van kredietregistratiebureaus. De score is gebaseerd op een wiskundig-statistisch erkende en bewezen procedure. De berekende scorewaarden ondersteunen ons bij het nemen van beslissingen in het kader van productdeals en worden opgenomen in ons lopende risicomanagement.
-
Controle van kredietwaardigheid bij huuraanvragen
Wij doen beroep op het kredietregistratiebureau “Schufa” om uw kredietwaardigheid te kunnen beoordelen. Hiervoor doen we beroep op
SCHUFA Holding AG, Kormoranweg 5, 65201 Wiesbaden, Duitsland
aan wie wij de volgende beschikbare gegevens over u doorsturen:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
Dit gebeurt in het kader van een zogenaamde “Schufa-overeenkomst. We kunnen dit van Schufa eisen als we kunnen aantonen dat er een legitiem belang is om over deze gegevens te beschikken. Het legitiem belang is hier om het contractueel risico te verminderen, om ons te beschermen tegen wanbetalingen en tegen het risico van misbruik van onze diensten door derden. Uw belangen die beschermd dienen te worden, worden overeenkomstig de wettelijke bepalingen in aanmerking genomen. Om de economische risico’s van huurcontracten goed in te kunnen schatten, voeren wij bij de ondertekening van een huurovereenkomst een kredietcontrole uit en controleren wij, indien nodig, ook eventuele wijzigingen van kredietwaardigheid. Om te beslissen over de totstandkoming, uitvoering of beëindiging van de contractuele relatie, gebruiken wij mathematisch-statistische methoden. Om informatie te verkrijgen over uw betalingsgedrag in het verleden, en waarschijnlijkheidswaarden in te schatten voor uw toekomstig gedrag, baseren wij ons op adresgegevens om informatie te verkrijgen.
Om te beslissen over de totstandkoming, uitvoering of beëindiging van de contractuele relatie, doen wij, naast de adrescontrole, ook een controle op informatie over uw vorige betaalgeschiedenis en trachten we de waarschijnlijkheidswaarden over uw toekomstig gedrag in te schatten, waarbij de berekening van de adresgegevens is inbegrepen.
De rechtmatigheid voor de gegevensverwerking is artikel 6, lid 1, zin 1, punt b); artikel 22, lid 2, punt a) van de AVG. Door de kredietwaardigheid te controleren, willen wij mogelijke contractuele risico’s beperken.
-
Koppelingen van sociale media | Social Media-PlugIns
Onze dienstverlening bevat koppelingen naar de socialmediaplatformen Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Door op deze links te klikken is het mogelijk dat gegevens die u aanbelangen, worden doorgegeven aan de aanbieders van deze platformen. Wanneer u op een link van een van deze platformen klikt, komt u automatisch op de website van de socialemedia-aanbieder in kwestie terecht. Doordat u via onze website bent doorverwezen, komt er een overdracht van gegevens tot stand die naar u verwijzen. Op die manier krijgt de socialemedia-aanbieder in kwestie de informatie dat u ons heeft bezocht.
Opmerking met betrekking tot gegevensverwerking in de Verenigde Staten
Als u op een link van sociale media klikt, kan het zijn gegevens over en van u worden verwerkt door de aanbieder in kwestie in de Verenigde Staten van Amerika. Het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen oordeelt dat de standaard voor gegevensbescherming in de Verenigde Staten niet streng genoeg is. Er bestaat een aanzienlijk risico dat uw gegevens door de Amerikaanse autoriteiten worden gebruikt voor controle- en monitoringdoeleinden, wellicht zonder de mogelijkheid om beroep aan te tekenen. De gegevensoverdracht vindt alleszins enkel plaats indien u op de socialemedialinks klikt, anders niet.
U kunt voor meer informatie over de gegevensverwerking van socialemedia-aanbieders terecht op:
Facebook: https://nl-nl.facebook.com/about/privacy/
Instagram: https://help.instagram.com/155833707900388
https://www.instagram.com/about/legal/privacy/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy
YouTube: https://policies.google.com/privacy?hl=nl&gl=nl
-
Tracker en Analysetools
Wij gebruiken de volgende analysetools om ons websiteaanbod voortdurend te verbeteren. Hieronder geven we u uitleg over welke gegevens in welke situatie worden verwerkt en hoe u contact kunt opnemen met de respectievelijke dienstverleners.
Opmerking met betrekking tot gegevensverwerking in de Verenigde Staten door Google, Klaviyo, Microsoft, Facebook, Pinterest:
Door op ‘is goed’ te klikken, stemt u er overeenkomstig artikel 6, lid 1, zin 1, sub a) in samenhang met artikel 49, lid 1, zin 1, sub a) van de AVG mee in dat uw gegevens worden verwerkt in de Verenigde Staten van Amerika. Het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen oordeelt dat de standaard voor gegevensbescherming in de Verenigde Staten niet streng genoeg is. Er bestaat een aanzienlijk risico dat uw gegevens door de Amerikaanse autoriteiten worden gebruikt voor controle- en monitoringdoeleinden, wellicht zonder de mogelijkheid om beroep aan te tekenen. Als u enkel akkoord gaat met het plaatsen van essentiële cookies, worden uw gegevens niet aan de VS doorgegeven. U kunt een gegeven toestemming te allen tijde weer intrekken. -
Reclame- en marketingtools
Onze website bevat ook tools die ervoor zorgen dat onze website als relevant zoekresultaat of als advertentie wordt weergegeven wanneer u iets opzoekt op het internet. Hieronder vindt u een opsplitsing van de programma’s die in het kader van onze website worden gebruikt:
-
Affiliate Marketing
We gebruiken Affiliate Marketing om nieuwe klanten te genereren. Voor dit doel maken onze reclamepartners op hun websites gebruik van bepaalde affiliate links die naar ons verwijzen. De partners ontvangen een vergoeding wanneer gebruikers de affiliate link volgen en vervolgens een bepaalde, vooraf gedefinieerde actie op onze website uitvoeren (zoals het plaatsen van een bestelling).
-
Wedstrijden
-
Beschrijving en omvang van de gegevensverwerking
Voor de deelname aan wedstrijden verwerken wij volgende gegevens:
- Naam
- E-mailadres
Pas als de gebruiker een wedstrijd wint, worden zijn adresgegevens verwerkt om de prijs te kunnen versturen. Antwoorden van gebruikers op enquêtes worden noch doorgegeven aan derden noch gepubliceerd. Wij slaan de antwoorden van onze enquêtes, net als het e-mailadres of de persoonlijke gegevens van de betrokkene, niet op.
-
Rechtmatigheid van de gegevensverwerking
Het is niet mogelijk om deel te nemen aan een wedstrijd zonder uw persoonlijke gegevens in te vullen als gebruiker. De rechtmatigheid van de verwerking is uw toestemming uit hoofde van artikel 6, lid 1, zin 1, punt a) van de AVG. Ook zullen statistische gegevens enkel verzameld worden als u daarvoor uw toestemming heeft gegeven.
-
Doel van de gegevensverwerking
Het aanbieden van een wedstrijd is voor ons een reclamemiddel en helpt ons om de band met onze klanten te versterken.
-
Duur van de gegevensopslag
De gegevens worden gewist zodra ze niet meer nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. De gegevens van de gebruiker worden opgeslagen zolang de wedstrijd lopende is en zolang het nodig is voor de eventuele verzending van de prijs.
-
Mogelijkheid tot wissing door de betrokkene
U heeft te allen tijde het recht om een gegeven toestemming voor gegevensverwerking in te trekken. Hiervoor is het voldoende om een tekstje te sturen naar de onder punt 1 genoemde contactgegevens (via e-mail of per brief bijvoorbeeld).
-
-
Verdere tools van derden
Verder maken we gebruik van derde aanbieders die ons helpen met de opmaak en de functionaliteit van onze website. Een overzicht van deze derden vindt u hieronder:
-
Gegevensoverdracht naar een derde land
Om onze diensten te kunnen leveren, maken we gebruik van de steun van dienstverleners uit zowel Europese als derde landen. Om de bescherming van uw persoonlijke gegevens ook in het geval van gegevensoverdracht naar een derde land te waarborgen, sluiten wij met elk van de zorgvuldig geselecteerde dienstverleners speciale verwerkingsovereenkomsten. Alle dienstverleners op wie wij beroep doen, hebben voldoende bewijs dat zij de gegevensbeveiliging garanderen door middel van passende technische en organisatorische maatregelen. Onze dienstverleners uit derde landen zijn gevestigd in landen met een door de Europese Commissie erkend adequaat niveau van gegevensbescherming (artikel 45 van de AVG) of hebben passende garanties geboden (artikel 46 van de AVG).
Passend beschermingsniveau: De aanbieder is afkomstig uit een land waar het passende gegevensbeschermingsniveau wordt erkend door de Europese Commissie. Voor meer informatie kunt u terecht op: Adequacy decisions (europa.eu)
Toestemming: een gegevensoverdracht naar een derde land zonder een passend beschermingsniveau vindt alleen plaats als u ons uw toestemming heeft gegeven in overeenstemming met artikel 49, lid 1, punt a) van de AVG.
Modelcontractbepalingen van de EU: onze aanbieder heeft zich onderworpen aan de modelcontractbepalingen van de Europese Unie om een veilige gegevensoverdracht te garanderen. Meer informatie vindt u via volgende link: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:039:0005:0018:DE:PDF
Binding Corporate Rules: artikel 47 van de AVG voorziet de mogelijkheid om de gegevensbescherming te waarborgen wanneer gegevens worden doorgegeven aan een derde land door middel van bindende interne regels inzake gegevensbescherming. Deze worden onderzocht en goedgekeurd door de bevoegde toezichthoudende autoriteiten in het kader van de coherentieprocedure van artikel 63 van de AVG.
-
Uw rechten
U heeft tegenover ons de volgende rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die op u betrekking hebben:
-
Recht om uw toestemming in te trekken (zie artikel 7 van de AVG)
Als u toestemming heeft gegeven om uw gegevens te verwerken, kunt u deze te allen tijde intrekken. Een dergelijke herroeping heeft in de toekomst invloed op de toelaatbaarheid van de verwerking van uw persoonsgegevens nadat u deze aan ons kenbaar heeft gemaakt. Dit kan mondeling (telefonisch) of schriftelijk (per post of e-mail) gedaan worden.
-
Recht van inzage (zie artikel 15 van de AVG)
Indien het gaat om een inzageaanvraag, moet u uw identiteit kunnen aantonen en het bewijs leveren dat de informatie van u is. Het gaat hierbij om volgende informatie:
- De doeleinden waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt;
- De categorieën van persoonsgegevens die worden verwerkt;
- De ontvangers, of categorieën van ontvangers, aan wie de persoonsgegevens over u zijn of zullen worden verstrekt;
- De geplande duur van de opslag van uw persoonsgegevens of, indien specifieke details niet gegeven kunnen worden, de criteria voor het bepalen van de duur van de opslag;
- Het bestaan van een recht op rectificatie of wissing van de u betreffende persoonsgegevens, een recht om de verwerking te laten beperken door de verwerkingsverantwoordelijke of een recht om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking;
- Het bestaan van een recht van beroep bij een toezichthoudende autoriteit;
- Alle beschikbare informatie over de herkomst van de gegevens wanneer de persoonsgegevens niet bij de betrokkene worden verzameld;
- et bestaan van een geautomatiseerde besluitvorming (alsook van profilering) overeenkomstig artikel 22, lid 1 en 4 van de AVG en – ten minste in deze gevallen - zinvolle informatie over de betrokken logica en de reikwijdte en de beoogde effecten van een dergelijke verwerking op de betrokkene.
-
Recht op rectificatie of gegevenswissing (artikel 16 en 17 van de AVG)
U heeft het recht om een rectificatie en/of aanvulling te vragen aan ons als verantwoordelijke partij indien de over u verwerkte persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn. De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking moet de rectificatie onverwijld uitvoeren.
U kunt ook vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen als een van de volgende redenen op u van toepassing is:
- De persoonsgegevens die op u betrekking hebben, zijn niet langer noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor zij worden verzameld of verwerkt.
- U herroept uw toestemming waarop de verwerking was gebaseerd op grond van artikel 6, lid 1, zin 1, punt a) of artikel 9, lid 2, punt a) van de AVG.
- U maakt bezwaar tegen de verwerking op grond van artikel 21, lid 1 van de AVG en er zijn geen legitieme verwerkingsredenen die voorrang hebben, of u maakt bezwaar tegen de verwerking op grond van artikel 21 lid 2 van de AVG.
- De persoonsgegevens die op u betrekking hebben zijn onrechtmatig verwerkt.
- De wissing van uw persoonsgegevens is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting krachtens het Unierecht of het recht van de lidstaten waaraan de voor de verwerking verantwoordelijke is onderworpen.
- De persoonsgegevens die op u betrekking hebben, zijn verzameld in het kader van de aangeboden diensten van de informatiemaatschappij, in overeenstemming met artikel 8, lid 1 van de AVG.
Indien wij de op u betrekking hebbende persoonsgegevens openbaar hebben gemaakt en wij op grond van artikel 17, lid 1 van de AVG verplicht zijn deze te verwijderen, zullen wij alle passende maatregelen nemen om andere verwerkingsverantwoordelijken ervan op de hoogte te stellen dat u de wissing heeft gevraagd van alle links naar deze persoonsgegevens, of van kopieën of replicaties van deze persoonsgegevens.
Het recht op wissing bestaat niet, voor zover de verwerking noodzakelijk is:
- Om het recht op vrijheid van meningsuiting en informatie uit te oefenen;
- Om een wettelijke verplichting na te komen waarop de verwerking betrekking heeft krachtens het Unierecht of het nationale recht waaraan de verwerkingsverantwoordelijke is onderworpen, of een taak uit te voeren die wordt uitgevoerd
- in het algemeen belang of ter uitoefening van het officiële gezag dat aan de verwerkingsverantwoordelijke is toegekend;
- Om redenen van algemeen belang op het gebied van de volksgezondheid overeenkomstig artikel 9, lid 1, punt h) en i) alsook artikel 9, lid 3 van de AVG;
- Voor archiverings-, wetenschappelijke of historische onderzoeksdoeleinden in het algemeen belang of voor statistische doeleinden overeenkomstig artikel 89, lid 1 van de AVG, voor zover bovengenoemde wet het bereiken van de
- doelstellingen van een dergelijke verwerking onmogelijk maakt of ernstig schaadt, of
- Voor de vaststelling, de uitoefening of de verdediging van een recht.
-
Recht op beperking van de verwerking (zie artikel 18 van de AVG)
Mits de volgende voorwaarden kunt u ons verzoeken de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken:
- Indien u de juistheid van de op u betrekking hebbende persoonsgegevens betwist gedurende een periode die ons in staat stelt de juistheid van uw persoonsgegevens te verifiëren;
- Indien de verwerking onrechtmatig is en u weigert de persoonsgegevens te verwijderen en in plaats daarvan vraagt om beperking van het gebruik van de persoonsgegevens;
- Indien wij de persoonsgegevens niet langer nodig hebben voor de doeleinden van de verwerking maar u de persoonsgegevens nodig heeft voor de vaststelling, uitoefening of de verdediging van een recht, of
- Indien u bezwaar heeft gemaakt tegen de verwerking op grond van artikel 21, lid 1 van de AVG en nog niet is vastgesteld of onze legitieme redenen zwaarder wegen dan uw redenen.
Indien de verwerking van persoonsgegevens die op u betrekking hebben beperkt is, mogen deze gegevens – afgezien van het feit dat ze worden opgeslagen – alleen worden verwerkt met uw toestemming of met het oog op het doen gelden, uitoefenen of verdedigen van rechtsvorderingen of het beschermen van de rechten van een natuurlijke of rechtspersoon of op grond van een zwaarwegend algemeen belang van de Unie of een lidstaat.
Indien de beperking van de verwerking tot de bovenstaande voorwaarden is beperkt, wordt u door ons op de hoogte gesteld voordat de beperking wordt opgeheven.
-
Kennisgevingsplicht (zie artikel 19 van de AVG)
Indien u uw recht op rectificatie, wissing of beperking van de gegevensverwerking tegenover ons heeft doen gelden, zijn wij verplicht alle ontvangers van uw persoonsgegevens in kennis te stellen van de rectificatie, wissing of beperking van de gegevensverwerking. Dit geldt alleen voor zover deze kennisgeving niet onmogelijk blijkt of onevenredig veel inspanning vergt.
U heeft het recht te weten welke ontvangers uw gegevens hebben ontvangen.
-
Recht op overdraagbaarheid van gegevens (zie artikel 20 van de AVG)
U heeft het recht om uw persoonlijke gegevens van ons te ontvangen in een gangbare en machineleesbare vorm en heeft het recht om deze zo nodig over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke, indien:
- De verwerking berust op toestemming uit hoofde van artikel 6, lid 1, zin 1, punt a) of artikel 9, lid 2, punt a) van de AVG of op een overeenkomst uit hoofde van artikel 6, lid 1, zin 1, punt b) van de AVG en
- De verwerking via geautomatiseerde procedés wordt verricht.
Bij de uitoefening van uw recht op gegevensoverdraagbaarheid, heeft u het recht om te bewerkstelligen dat de persoonsgegevens rechtstreeks van ons naar een andere verwerkingsverantwoordelijke worden doorgezonden indien dit technisch mogelijk is.
Het recht op gegevensoverdraagbaarheid geldt niet voor de verwerking van persoonsgegevens die noodzakelijk is voor de vervulling van een taak van algemeen belang of voor de uitoefening van het openbaar gezag dat ons is verleend.
-
Recht van bezwaar tegen de verwerking (zie artikel 21 van de AVG)
Voor zover wij de verwerking van uw persoonsgegevens baseren op een rechtmatig belang van onze kant (conform artikel 6, lid 1, zin 1, punt f) van de AVG), kunt u bezwaar maken tegen de verwerking. Hetzelfde geldt als we de verwerking van gegevens baseren op artikel 6, lid 1, zin 1, punt e) van de AVG.
Bij een dergelijk bezwaar verzoeken wij u uit te leggen waarom wij uw persoonsgegevens niet op dezelfde wijze mogen verwerken als wij hebben gedaan. Als het daarbij gaat om een gerechtvaardigd bezwaar, zullen wij de feiten van de zaak onderzoeken en de gegevensverwerking hetzij stopzetten hetzij aanpassen of zullen wij onze dwingende redenen tonen waarom we de verwerking voortzetten.
18.8. Recht om klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit (zie artikel 77 van de AVG)
Onverminderd andere mogelijkheden van administratief beroep of een voorziening in rechte, heeft u het recht een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit, met name in de lidstaat waar u verblijft, de plaats waar u uw werkplek heeft of waar de inbreuk is begaan, indien u van mening bent dat de verwerking van uw persoonsgegevens in strijd is met de verordening.
De toezichthoudende autoriteit waarbij de klacht is ingediend, stelt u in kennis van de voortgang en het resultaat van de klacht, alsmede van de mogelijke voorziening in rechte overeenkomstig artikel 78 van de AVG.
-
-
Hoe uw rechten uitoefenen
Om deze rechten uit te oefenen, kunt u contact opnemen met onze DPO:
Kemal Webersohn van WS Datenschutz GmbH
of per post:
WS Datenschutz GmbH
Dircksenstraße 51
D-10178 Berlijn -
Wijzigingsvoorbehoud
Wij behouden ons het recht voor om deze gegevensbeschermingsverklaring te wijzigen in overeenstemming met de wettelijke bepalingen.
Status November 2023
Ik heb al een tink account
Gratis expertadvies
Onze smart home experts adviseren je graag over individuele smart home oplossingen
Maak nu een afspraakGratis verzendig en retour
Je betaalt geen verzendkosten. De bedenktijd bedraagt 14 dagen na ontvangst.
Kwaliteitsgarantie
Bij KPN en tink staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Wij verzekeren dat alle producten naar behoren functioneren.
Zo maak je gebruik van dekwaliteitsgarantie